28. i 29. rujna 2009.
Zagreb, Dvorana za izvedbene umjetnosti u sklopu AKC Medika

Bojan Đorđev, Srbija

Rio Bar

– kazališna serija o ratu i miru u 5 epizoda

Predstava se izvodi u sklopu festivala Perforacije – tjedan izvedbenih umjetnosti koji će se prvi puta održati od 25. – 30. 9. 2009., a okupit će pedesetak umjetnika iz Hrvatske i okolnih zemalja u programu s više od trideset predstava i performansa. Cilj festivala je da okupi relevantne autore po festivalskom pozivu i razvije višegodišnje suradnje s njima, ali i da otvara prostor mlađim i novim autorima s ovih prostora putem natječaja. Osim forme performansa, uže i klasičnije shvaćene, festival će pokazati i petnaestak predstava i projekata, koji bi možda po strogoj definicija performansa i izmakli tom terminu, ali su autorski svakako zanimljivi u kontekstu stvaranja novog festivala i okupljanja relevantnih imena, čiji je rad dovoljno nekonvencionalan za stvaranje platforme za budućnost nezavisne kulturne scene.

Specifičnost festivala je sasvim sigurno i da će se odvijati u dva grada, odnosno tri dana u Dubrovniku (od 25. – 27.9.) te tri dana u Zagrebu (od 28. – 30. 9.), bez da će se programi ponavljati, dakle funkcionirat će kao jedinstven festival, samo na dvije vrlo udaljene lokacije. Ova decentralizacija je važna i na pukoj simboličnoj razini, ali i na praktičnoj da bi se zaista potencirale produkcije i suradnje sa što širim krugom organizacija i umjetnika.

Festival se organizira u suradnji s Kulturom promjene SC-a u Zagrebu te Art radionicom Lazareti u Dubrovniku.

Neki od umjetnika i grupa koje nastupaju su Ivo Dimčev, Shadow Casters, BADco, Branko Brezovec, Vlasta Delimar, Ksenija Kordić, Dalija Aćin, Montažstroj. Posebno se izdvaja gostovanje redatelja Bojana Đorđeva iz Beograda koji postavlja tekst Rio Bar Ivane Sajko, što će biti prvi put da se taj tekst izvodi u Hrvatskoj, a izvoditi će se u Dvorani za izvedbene umjetnosti u sklopu AKC Medika. Više o samom festivalu, programu i ulaznicama na www.perforacije.org

Rio bar, roman Ivane Sajko, strukturiran je u 8 monologa za 8 glumica u vjenčanicama, a piše ih glavna junakinja. U inscenaciji romana autorova je namjera bila zadržati oba narativna toka – jedan iz vremena tranzicije (2005), divljeg mafijaškog kapitalizma na jadranskoj obali, gdje glavna junakinja pokušava pisati drugi narativni tok kojeg čine monolozi, svojevrsna kronika rata i mira u Hrvatskoj (1991-1995-2005). Potencijalni treći dio naracije romana čine fusnote s detaljnim dokumentarnim podacima – kao što su transkripti tajnih razgovora, službene statistike o žrtvama i sl. U inscenaciji zamišljenoj kao mobilni muzej rata, fusnote postaju didaktički paneli-legende, dok su eksponati sami monolozi, ispovijesti jedne ili 5 žena u vjenčanici koje tijekom rata i u postratnom tranzicijskom vremenu prelaze stravičan put od žrtve preko egzekutora do socijalnog slučaja.

Bojan Đorđev, rođen u Beogradu, diplomirao je kazališnu i radijsku režiju na FDU, a magistarsku tezu iz teorije umjetnosti i medija obranio je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Koautor je, redatelj i izvođač brojnih kazališnih i performans projekata u Beogradu i inozemstvu. Jedan je od osnivača TkH (Teorija koja Hoda) platforme i časopisa za teoriju izvedbenih umjetnosti.

Imaš nadopunu, ispravak, bolje fotke, galeriju / video / dojam? Klikni ovdje i javi nam!