Kazalište u medici

program za travanj

forum kazalište:

utorak, 6.4 od18.00-20.00 h

utorak, 13.4. od 18.00-20.00 h

utorak, 20.4. od 18.00-20.00 h

utorak, 27.4. od 18.00-20.00 h

cijena:10kn

prijave na: brale.orah@gmail.com

glumačka igraonica:

četvrtak, 1.4. od 16.00-18.00h

subota, 10.4. od 16.00-18.00h

četvrtak, 15.4. od 16.00-18.00h

subota, 24.4. od 16.00-18.00h

četvrtak, 29.4. od 16.00-18.00h

cijena:10kn

prijave na: brale.orah@gmail.com

predstave:

Münchhousen : četvrtak, 1.4. u 20h

1:0 za ljubav: četvrtak, 22.4. u 20h

prodaja karata: od 18h u AKC Medika

cijena: 10kn

FORUM KAZALIŠTE

Voditelj: Tomislav Bratković

Mjesto: AKC Medika, Pierottijeva 11

Trajanje: 2 sata

Cijena:10kn

Forum kazalište je sustav kazališnih vježbi, igara i tehnikakoji ima za cilj razviti kod potlačenih ljudi  (svi oni kojimaje potpuno ili djelomično oduzeto pravo na dijalog) kazališni jezikkao osnovni ljudski jezik kojim mogu komunicirati s drugim društvenimsubjektima i izraziti svoju volju i svoje želje. Samim timekazalište potlačenih potiče ljude na djelovanje.

Jednapredstava forum kazališta započinje odigravanjem scene u kojojprotagonist ne može riješiti problem (tlačenje) koji ga muči.Publika je tada pozvana da zamjeni protagonista i, na svoj način,pokuša riješiti problem. Tijekom predstave razvija se konstruktivandijalog koji u svojoj srži sadržava aktivno sudjelovanje gledatelja(ovdje nazvanih gledatelji-glumci).

Forum kazalište je i prostor intime. To može biti intimniprostor samog izvođača, ogoljenog onoliko koliko sam ima hrabrostii kazališni prostor kao prostor intime, točnije prostor izmeđugledališta i scene može biti i mjesto dijeljenja intime onih koji ukazalištu navodno samo sjede i onih koji su na sceni.

TERMINI:

utorak, 6.4 od18.00-20.00 h

utorak, 13.4. od18.00-20.00 h

utorak, 20.4. od18.00-20.00 h

utorak, 27.4. od18.00-20.00 h

PRIJAVE:

TomislavBratković

brale.orah@gmail.com

095 865 73 03

POVIJEST FORUM KAZALIŠTA

Tvorac forum-kazališta, kazališni redatelj, pisac i političkidjelatnik, Augusto Boal, rodio se 1931. u Rio de Janeiru. Iako je uSjedinjenim američkim državama završio studij kemije, štovišestekao i doktorat, vratio se u Brazil, u Sao Paolo i posvetio sekazalištu postavši tijekom 1950-ih i 1960-ih jednom odnajistaknutijih ličnosti brazilskog, kulturno i politički vrloangažiranog, kazališta. Tijekom 1960-ih godina Boal počinjeoblikovati i razvijati svoju ideju kazališta potlačenih,političkog kazališta namijenjenog promjeni društvenih odnosa,kojeg je forum-kazalište tek jedna u nizu korištenihmetoda.  1971., u Brazilu,  Boal prvi put objavljuje  svojuknjigu Kazalište potlačenih. Iste godine, nakon vojnogdržavnog udara, biva uhićen i mučen, kao i mnogi drugi brazilskipolitički angažirani umjetnici. Međutim, uspijeva izaći izzatvora i pobjeći iz zemlje. Tehniku forum-kazališta prvi je putprimijenio 1973. u Peruu, u okiru programa opismenjavanjastanovništva, prepoznavši da medij kazališta omogućujenepismenima, neobrazovanima i potlačenima da izraze svoje stavove iuvjerenja. 1974. knjiga Kazalište potlačenih izlazi u Argentini na španjolskom, a malo iza toga Boal se seli u Francusku gdjedjeluje sve do 1986., kad se ponovno vraća u Brazil. Boravak uEuropi, brojne radionice u nizu zemalja te prijevodi njegove knjigena francuski i na engleski pridonijeli su širenju pojma i metodakazališta potlačenih širom svijeta. Boal osniva nekoliko centara idružina kazališta potlačenih, a 1981. upriličuje i prvi festivalkazališta potlačenih. Forum-kazalište u tom razdoblju postajenjegovom najutjecajnijom tehnikom.

Drugu, vjerojatno najpopularniju knjigu, Igre za glumce ine-glumce, objavljuje na engleskom 1992., a drugo njezinoizdanje izlazi 2006. (Hrvatski prijevod ovog izdanja naš centar upravo priprema za tisak !) Treća knjiga, Duga želje naengleskom izlazi 1995., a posvećena je razradi psihoterapeutskihaspekata raznih Boalovih tehnika, od kojih je, za tu svrhu najvažnijatehnika kazališta slika. Posljednja se knjiga zove Legislativnokazalište na engleskom izlazi 1998., a rezultat je njegovihiskustava kao gradskog vijećnika u Riju de Janeiru. U njoj opisujeiskustva s forum-kazalištem u raspravljanju s građanimasvakodnevnih gradskih problema i ukazivanju na moguća boljarješenja.

Danas je forum-kazalište u svijetu prisutno u dva osnovna oblika:kao dramsko-pedagoška i radionička tehnika i kao kazališnapredstava. Često puta, u praksi, granice između jednog i drugognije moguće jasno povući. Osim toga, ideja forum-kazališta, jednompuštena u svijet, počela je živjeti vlastitim životom i prestalaovisiti isključivo o svom tvorcu i njegovim izvornim konceptima. Sjedne strane, to je omogućio sam Boal koji svoja “autorska prava”nije zaštitio bilo kakvim zabranama. S druge strane, to jeuvjetovano činjenicom da se radi o izrazito praktičnom konceptu, ane teoriji. Dakle, samom uporabom, bolje reći uporabama,forum-kazalište sebe provjerava i opravdava ili poništava. S trećestrane, forum-kazalište se toliko raširilo svijetom da je danasnemoguće imati bilo kakvu jednosmjernu kontrolu nad njim.

Metode kazališta potlačenih, a naročito forum-kazališta, uHrvatskoj su se počele koristiti u vrijeme Domovinskog rata dolaskominozemnih dramskih pedagoga koji su za razne humanitarne udrugevodili radionice poglavito namijenjene psihosocijalnoj pomoći iliječenju ratnih trauma. Otada su i brojni hrvatski dramski pedagoziusvojili metode kazališta potlačenih koje dalje poučavaju iprenose drugima.

Augusto Boal boravio je u Hrvatskoj u lipnju prošle godine, na„Pulskom forumu 2008. – Festivalu primjenjenog kazališta“,najvećim prošlogodišnjim okupljanjem forumaša u Europi. Napulskom forumu Boal se sljedećim riječima obratio sudionicimafestivala i pulskim građanima:

           „Često čujemo da Kazalište potlačenih nije kazalište. Akogledamo etimološki, theatron je grčkariječ koja označava mjesto na koje se dolazi gledati. Mjesto nakojem se umrtvljujemo i ostajemo tamo primati sve što nam stiže sapozornice. Mi to ne radimo. Mi radimo praxitron.Tron označava mjesto, a praxis radnju. Imaju pravo kada nas optužujuda ne činimo kazalište.

           Ali, u normalnom smislu riječi „kazalište“, mi činimo punoviše od ostalih, jer mi idemo u srž kazališta. Srž kazališta jeljudsko biće. Mi pokušavamo pokazati da se svi mi možemo bavitiumjetnošću. Svi smo mi umjetnici. Mi želimo razviti sposobnostkoju nam je ukralo obrazovanje. Mi bismo trebali odbaciti obrazovanjekoje nije popraćeno odgojem. Obrazovanje znači biti vođen, učitida su dva i dva četiri. Dok odgoj znači pomagati ljudima da razvijusvo znanje koje je u njima i da stvore sve izume koje su sposobni.Hvala.“

Ciljkazalista potlacenih je humanizacija covjecanstva. Prema AugustuBoalu, kazaliste je jedno od osnovnih ljudskih djelatnosti, ono jeunutarnji ljudski nagon. A kazaliste pak nastaje kada covjek uvidi dasam sebe moze promatrati u akciji. On je glumac (akter) i gledatelj(promatrac) u istoj osobi. To mu dopusta kontrolu, a time i promjenusvog ponasanja, svog djelovanja. Na tom principu leziforum-kazaliste. Osnova je – djelovanje, motiviranjegledatelja-glumca na akciju, na promjenu modela zadanog uforum-sceni. Kroz djelovanje gledatelji-glumci promatraju sebe i takouce iskustvom.

GLUMAČKA IGRAONICA

voditelj:Tomislav Bratković

mjesto:AKC Medika

trajanje:2h

cijena:10 kn

Na igraonicama ćemo sebaviti tehnikama glume Mihaila Čehova.

Bazatehnike glume Mihaila Čehova leži u pokretima te se sastoji odnekoliko elemenata:

kvalitetagline

kvalitetaplutanja

kvalitetalebdenja

kvalitetazračenja

Tehnikeglume se sastoje i od raznih igara pa ćemo nerijetko probuditi usebi zaboravljeno dijete jer na kraju krajeva glumci/iceigraju predstave.

Svakipredavač znanja daje svoj pristup kao nadogradnju u tehnikama glume.

Vrloje važno naglasiti da se vašeprivatno nesmije iskorištavati u tehnikama glume, vašeprivatno ostavljatevan radnog prostora te nerasterećeni svakodnevnim zadaćama teproblemima ulazite u svijet igranja glume.

Mihail Čehov – tehnike glume

Mihail Čehov je bioučenik slavnog Stanislavskog koji je uočio plastičnostupostavljanju uloge, u samom igranju pred publikom te u zasićenostiigranja jedne te iste predstave više puta.

Kakoje govorio i pisao Mihail Čehov, ljudska civilizacija je pojavomindustrijalizacije svijeta postala sve mehaniziranija u svomsvakodnevnom životu te se zaboravila duhovna vrijednost te njenemogućnosti čovjeka kao jedinke. Upravo Mihail Čehov odlazi uS.A.D. te prenosi svoje znanje tadašnjim slavnim glumcima te unosi ufilmsku te dramsku umjetnost novi žar, atmosferu koja krasi situaciju u filmu ili drami. Svojim tehnikama u S.A.D-u privlačisve više glumaca te sa sigurnošću mogu reći da u svakom filmu ukojem Čehov glumi teško možete razaznati tko je u filmu/ koji likglumi zapravo Mihail Čehov. Sa vječitom djetinjošću u sebiprenosi znanje osjećaja lakoćekoje glumcima daju još veći zanos u atmosferi koju prenose na TVekrane ili pozornice kazališta pa mi nerijetko zaplačemo, zapitamose, nasmijemo se, pobjesnimo kada gledamo film u kojem glumci koristetehnike Mihaila Čehova. Kako kaže Čehov: ”It’s all about theatmosfere”.

Glumačkaigraonica je preporučljivo iskustvo za one koji se bave/želebaviti glumom jer tehnike glume omogućuju savjestan i predan pristupulozi, ali i za one koji se ne žele baviti glumom jer djelujuoslobađajuće i antistresno.

Prijaveza dolje navedene termine :

TomislavBratković

brale.orah@gmail.com

ilina broj: 095 865 73 07

Termini:

1.4.- četvrtak, 18.00-20.00 h

10.4.- subota, 16.00-18.00 h

15.4.- četvtak, 18.00-20.00 h

24.4.- subota, 16.00-18.00h

29.4.- četvrtak,.18.00-20.00h

Igraonicaće se odvijati u AKC Medika.

Zbognedovoljne količine vremena u svakodnevnom životu, nije bitno da lipohađate glumačku igraonicu jedan ili više puta. Dakle, nećepostojati nikakva stega u vezi vaše nemogućnosti ponovnog dolaska.Određeni ljudi/ polaznici igraonice će sami shvatiti važnostkontinuiteta dolaska te redovnog pohađanja.

Odličniuvjeti za rad su do 15 ljudi, ali i više od toga je dobrodošlo jerje prostor dovoljno velik da svatko nađe svojkutić.

Tkoje vaš predavač znanja?

Rodiosam se u Koprivnici ’82-e te se bavim glumom, pisanjem dramskihtekstova te režijom/ angažirano nepune četiri godine. Sudjelovaosam u kreiranju predstave Smrtšume(Križevci,Koprivnica, Čakovec, Labin)/ kolektivna režija te gluma; teleman uorganizaciji Udruge Hyper, odigrao Napoleona u kazališnoj predstaviVrag nosi pravdu (kazalište Vidra; tri puta, osnovna škola Donja Stubica; dva puta,Vukovar) predavao u čakovečkom The Club-u o temi Trgovinaljudima,predavaosvim razredima srednje škole te gimnazije u Koprivnici o Savjetumladih, statist u predstavi/mjuziklu kluba HelloHair( triputa), glumac u mjuziklu ”Za dobrastara vremena” (Domsportova- tri nastupa, cibona) nebrojeno puta nastupao urekonstrukcijama Istrage,

igraoglavne uloge u reklami Večernjeglista,Fina-e.Epizodna uloga u Zakon ljubavi,Mamutica,epizodne uloge u Najbolje godine.

Biosam angažiran kao glumac/ Odisej u dodjeli nagrade ”Kiklop”u Puli 2008-e.

Dvijegodine sam pohađao satove glume kod Maria Kovača u Dječjemkazalištu Dubrava te vis a vis odigrao dvije predstave ( Prizoriiz mračnog života;huligan, Proslava mature;radnik izDubrave).

Trenutnopolazim/ neredoviti polaznik satove glume kod Simone DimitrovPalatinuš u Studio-u Kubus.

Asistentsam u kreiranju radionice forum kazališta u O.Š Šestine/ prošlosuper, voditelj sam dramske skupine Knock-knock temoderator, voditelj glumačke igraonice i forum kazališta u AKCMedika.

Imaš nadopunu, ispravak, bolje fotke, galeriju / video / dojam? Klikni ovdje i javi nam!

Skip to content