10.11.2017., 21:00h
Filmski Studio, AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb
Predstava Slučaj Medeja, nastala kao diplomski ispit, monodrama je koja objedinjuje sedam različitih djela koja progovaraju o liku Medeje. Slučaj Medeja suvremeni je spoj mlade glumice i mitološki ukorijenjenog klasičnog teksta, koji je kroz mnoge metamorfoze ostao jednim od najproblematičnijih kazališnih slučajeva.
Ovo kazališno rješenje daje Medeji novo suvremeno lice, ništa manje strašno. Energičnom izvedbom glumica Lidija Kraljić vodi nas do samog izvor Medejinih emocija, gdje se bijes, tuga i predrasude iz riječi pretaču u fizički pokret tijela, u formi stiliziranog rituala. Ima li kazalište još uvijek moć udahnuti novi život i ponovno upaliti svjetlo za tisućljetnu posrnulu heroinu grčkih tragedija?
Slučaj Medeja dotiče prostor mraka koji se otvara u svima nama kada želimo sačuvati ono što nam je najdragocjenije. Na što bismo bili spremni da obranimo ono što želimo zadržati pod svaku cijenu?
Prostor igranja predstave lišen je crvene zavjese i zlatnih ukrasa, ogoljen je poput same Medeje, jednostavan, ukazujući na mogućnost njezine priče i u našem svijetu i u našem vremenu.
Igra: Lidija Kraljić
Mentorica: Tatjana Bertok-Zupković
Režija: Nikola Zavišić
Scenski pokret: Maja Huber
Scenografija: Irena Kraljić
Kostimografija: Suna Kažić
Snimanje, obrada i montaža zvuka: Goran Simonoski
Adaptacija teksta: Nikola Zavišić i Lidija Kraljić
Tekstovi korišteni za konstrukciju scenskog narativa:
„Medeja“ Euripid (prijevod Koloman Rac),
„Medeja“ Seneka (prijevod s engleskog Nikola Zavišić i Lidija Kraljić),
„Medeja“ Jean Anouilh (prijevod Gordan Maričić),
„Medeja“ Velimir Lukić,
„Zagađena obala Medeja materijal Pejzaž s Argonautima“ Heiner Müller (prijevod Mira Erceg i Branka Jovanović),
„Medeja“ Christa Wolf (prijevod Štefica Martić)
„Arhetip Medeja – Monolog za ženu koja ponekad govori“ Ivana Sajko
Glazba korištena u predstavi:
Dolmen music (Sepia Ensemble) Meredith Monk
Homofonia Tomasz Sikorski
Seven (Sepia Ensemble) John Cage
Maa’ts Bogusław Schaeffer
Muzika postajanja Rajko Maksimović
Barasou Branimir Sakač
Izvedba se odvija u programu “SubScena”. – SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride projekt je kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Udruga Cirkorama unutar AKC Medika. Projekt je neprofitnog karaktera, a za cilj ima afirmiranje i povezivanje avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju. Razvija i promovira eksperimentalne strategije za privlačenje nove publike i uspostavljanje suvremenog umjetničkog diskursa. SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride potiče svaki umjetnički opravdan, radikalan ili suptilan, postupak stvaranja izvedbe. Projekt financijski podržavaju Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, te Zaklada Kultura Nova i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva koje financijski podržavaju Autonomni kulturni centar.