SUBSCENA za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride iz Pierottijeve 11 predstavlja glazbenu monodramu ‘SIJEŠ ZA BUDUĆNOST’ Maje Ujević u režiji Irene Čurik

SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride novopokrenuti je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Udruga Cirkorama unutar u AKC Medika, neprofitnog je karaktera, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju, a koji razvija i promovira eksperimentalne strategije za privlačenje nove publike i uspostavljanje urbanog umjetničkog diskursa. Ono što nam se čini da današnjem teatru nedostaje jest anarhistički duh koji eksperimentira. Radimo siguran teatar, svi oko nas uzgajaju one vrste koje su već uzgojene, nema čak ni pretencioznih genetičara/ki koji/e miješaju vrste i stvaraju hibride. Ili se oponaša teatar velikih, teatar drugih. Najljudskija umjetnost od svih – teatar. SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride potiče svaki umjetnički opravdan, radikalan ili suptilan, postupak stvaranja izvedbe.

AKC Medika – Filmski studio
pretpremijera 19.11.2015. 21h
premijera 20.11.2015. 21h
izvedbe 21.11., 22.11., 27.-29.11. 21h, cijena 20 kn.

Glazbena monodrama ‘Siješ za budućnost’ dovodi u izvedbu dokumentarnu ispovijest o osam hospitalizacija na psihijatrijskom odjelu bolnice Vrapče, napisanu i izvođenu od strane bivše pacijentice. Njezin stil je poetično-nadrealistički te suprotstavlja iskustvo institucionalne marginalizacije i sankcionirane društvene neprilagođenosti doživljaju ljubavne epizode kao mogućnosti ponovne društvene integracije i normativnog samoostvarenja. Svjedočanstvo sa hospitalizacija se sastoji od opisa psihotičnih epizoda, otpusnih pisama, dijagnoza i recepata s psihijatrijskih seansi, bolničkih i privatih, video materijala snimljenih u psihozi, opisa pokušaja samoubojstva te narativa privatnog života između pojedinih hospitalizacija. Predstava kombinira subjektivni pogled ispovjedačice s faktografskim podacima poduprtima dokumentacijom kao realnim te dokaznim materijalom. Naslov je preuzet iz talijanskog dnevnog horoskopa kao proživljena intimna opsesija i kao nada koja je nekad imala, a možda i dalje emanira svoje djelovanje: ‘Ovo je jedan sjajan dan. Puna si psihofizičke energije, izvrsno je znaš koristiti, dozirati je na pravi način, bez da se suzdržavaš, kao što to ponekad činiš. Imaj na umu da ovih dana imaš poseban dar u poslovnim kontaktima, kreativnost je izražena više nego ikad, na trenutke se može pričati o genijalnosti…… Ako odmah ne vidiš rezultate nemoj se preplašiti: siješ za budućnost’.

‘Siješ za budućnost’ je u jednakoj mjeri proizvod fikcije, koliko i dokumentarno prenesene stvarnosti, ispitujući koliko je visoko postavljena granica tolerancije i zahtjeva prema istini. Dramaturška potka predstave neprestano prekida izvedbu pripovijedanja, jer je ispovijest subjektivno i poetski prenesena, tražeći faktografske podatke za svaki navod koji bi mogao biti istinit te se linije pripovijedanja počinju ukrštavati proizvodeći dinamičnu mašinu racionalizacije, s jedne strane, te poetizacije svakodnevnice s druge, prepuštajući se na momente psihotičnoj mašini zbunjene interpretacije, dok umjetnost bez kompleksa i u petoj brzini oponaša stvarnost.

Tekst, izvedba, kostim: MAJA UJEVIĆ
Glazba: JURE PAUNOVIĆ GIPSY
Dramaturgija i režija: IRENA ČURIK
Scenografija: MIA JANKOVIĆ SHENTSER
VJ: INES LAMBERT
Dizajn svjetla: ANDRIJA ŠANTRO
Frizure: Salon SASHA
Produkcija: Maja Ujević, Freakvencija, Gradski ured za kulturu Grada Zagreba

IRENA ČURIK (1983/Zg) diplomirala je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu 2010. Autorica je kazališnih predstava u Teatru &TD ‘Je n’ais plus d’idées’ (2008), ‘Disleksija’ (2010), ‘Sutra, sutra’ (2011), ‘_replacements for Years of refusal’ (2012), ‘There was no news anymore’ (2012), ‘More beauty, less beauty’ (2013) te radionice eksperimentalne kazališne prakse ‘Alija Sirotanovid’ (2012). Od 2006. redovna je suradnica Trećeg programa HR, urednica kulture i izvedbenog programa Radija SC s kojim realizira brojne projekte koji tretiraju radio kao umjetnički i izvedbeni medij te stipendistica programa Artslink 2011. u sklopu kojeg ostvaruje umjetničku rezidenciju na sveučilištu Yale. Od 2011. do 2013. članica je apap mreže unutar koje surađuje s mladim europskim izvedbenim umjetnicima na rezidencijama u Berlinu, Zagrebu, Linzu, Drou, Kortrijku i Salzburgu. U tom razdoblju osniva izvedbenu skupinu Freakvencija s kojom 2014. u Veneciji započinje projekt ‘Frame’ It koji se sastoji od 12 poglavlja kao site-specific izvedbenih vizija napuštenih i zapostavljenih gradskih i javnih prostora. ‘Frame It’ okuplja takozvane privremene izvedbene jedinice koje čiste i ponovno upotrebljavaju napuštene prostore. Uz stalan autorski tim projekt održava audicije na svakom mjestu izvedbe te u rad na predstavi uključuje lokalnu zajednicu nastojeći afirmirati kolektivni umjetnički angažman. Od lipnja do listopada 2014. Freakvencija postavlja prva dva poglavlja: ‘Madre Coraggio’ 26.7. u Meterološkom tornju Ospedale al Mare i ‘La peste’ 13. i 14.9. u dvorištu napuštenog muškog zatvora na Guidecci, u sklopu Festivala delle arti Guidecca Sacca Fisola. Od 2014. umjetnička je voditeljica Festivala alternativnog kazališnog izričaja FAKI.
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride novopokrenuti je projekt u AKC Medika, neprofitnog karaktera, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju, a koji razvija i promovira eksperimentalne strategije za privlačenje nove publike i uspostavljanje urbanog umjetničkog diskursa. Ono što nam se čini da današnjem teatru nedostaje jest anarhistički duh koji eksperimentira. Radimo siguran teatar, svi oko nas uzgajaju one vrste koje su već uzgojene, nema čak ni pretencioznih genetičara/ki koji/e miješaju vrste i stvaraju hibride. Ili se oponaša teatar velikih, teatar drugih. Najljudskija umjetnost od svih – teatar. SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride potiče svaki umjetnički opravdan, radikalan ili suptilan, postupak stvaranja izvedbe.

Imaš nadopunu, ispravak, bolje fotke, galeriju / video / dojam? Klikni ovdje i javi nam!
Skip to content