Rodni i seksualni identiteti LGBT+ osoba pod povećalom su društva jer se ne uklapaju u heteronormativne gabarite opresivnih politika pa se zato osobe ove manjinske skupine kriminalizira, marginalizira, diskriminira i ugrožavaju im se njihova socijalna, radnička te ljudska prava. Stoga ni ne čudi da LGBT+ osobe svoje rodne i seksualne identitete nisu skrivale samo u povijesti, nego to velikim dijelom čine i danas u krugu obitelji, prijatelja, na radnom mjestu, u liječničkim ordinacijama ili u javnom prostoru. Iako se društvena pozicija LGBT+ osoba u post-AIDS eri povijesti promijenila nabolje zahvaljujući aktivistima i aktivistkinjama koji su se izborili za osnovna ljudska i građanska prava svih LGBT+ osoba, pokretima za ljudska prava potrebno je i dalje pomicati granice u aktivnom uključivanju LGBT+ osoba na svim razinama građanskog života.

Nadovezujući se tako na problem inkluzije LGBT+ osoba u suvremenom društvu, Dominik Brandibur kroz svoj umjetnički rad problematizira pitanja društvenog prihvaćanja rodnih i seksualnih identiteta LGBT+ osoba kroz vizualni jezik modnog dizajna. Pomoću umjetničkih fotografija i izloženih odjevnih komada u prostoru umjetnik dočarava vlastitu sliku LGBT+ osoba i ujedno pozicionira i sebe i svoja iskustva kao gay osobe unutar kadrova fotografija. Umjetnik kroz fotografije tijela u pripijenim body suit-ovima duginih boja dočarava sliku identiteta LGBT+ osoba koje sjaje u svojem pravom, autentičnom svjetlu, dok kroz medij odjeće na njih projicira nametnute identitete heteropatrijarhalnog društva koji se ocrtavaju kroz otisnuta komercijalizirana i idealizirana lica i prišivene uvredljive, stereotipne frazeme o LGBT+ osobama. Ti identiteti stoga se prikazuju kao da su začahureni unutar očekivanih heteronormativnih obrazaca gubeći pritom u toj maskeradi identiteta svoju autentičnost i mogućnost iskazivanja svoje jedinstvene estetičke ekspresije.

Izložba Dominika Brandibura također se treba promatrati kao svojevrstan autoetnografski narativ u koji umjetnik upisuje boljke života sebe i svog partnera, kustosa izložbe, kao gay muškaraca u Hrvatskoj. Umjetnik i kustos, portretirani na fotografijama kao bezlični modeli s natruhama individualnosti zbog kojih se ipak razabiru, uhvaćeni su u intimnim, bezbrižnim trenucima bliskosti koje dijele s publikom brišući tako granice između intimnog i javnog.

Autor izložbe: Dominik Brandibur
Kustoska koncepcija: Leopold Rupnik

__________________________________________________

DOMINIK BRANDIBUR student je diplomskog studija modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Područja interesa i stvaranja su modni dizajn, ilustracija, kostimografija, scenografija i fotografija. Osnivač je urbanog, queer i alternativnog branda pod nazivom BRND kojeg predstavlja istoimenom kolekcijom na Tjednu dizajna 2017. U sklopu bijenalne izložbe hrvatskog dizajna 1718 u organizaciji HDD-a predstavlja kolekciju 1HOTDOG, a u travnju ove godine u suradnji s kustosom Leopoldom Rupnikom prezentira prvu samostalnu izložbu pod nazivom Criminal Queers.

LEOPOLD RUPNIK student je povijesti umjetnosti i germanistike na zagrebačkom Filozofskom fakultetu. Završio je obrazovni program Ženskih studija pri Centru za ženske studije 2015./2016. godine. Mnogogodišnji je novinarski suradnik feminističkog portala Vox Feminae i trenutno obnaša dužnost urednika na kulturno-umjetničkom portalu Kulturflux. Surađuje u kustoskoj realizaciji i pisanju tekstova niza izložaba, a trenutno je suradnik galerije CEKAO za 2019. godinu.

Imaš nadopunu, ispravak, bolje fotke, galeriju / video / dojam? Klikni ovdje i javi nam!